tisdag 25 oktober 2011

13 September!

Var visst ett tag sen jag skrev här på bloggen och många klagomål har det blivit.
Speciellt över min fina felstavning på förra inläggets rubrik :P

Så fort det blir en paus i bloggandet så har jag alltid lika svårt att ta tag i det igen.
Är nog inne i en downperiod dessutom.

Ingen hemlighet att mina magproblem håller på att ta över mitt liv och jag gör inte mycket annat än att försöka befinna mig i skolan när det behövs och sen sitter jag mest hemma.

I Fredags fick jag äntligen komma på sjukan och göra Gasto+Koloskpi. Fick som tur va sövas så själva ingreppet var ju ingen fara men att tömma kroppen dagen före var ingen hit + att dom inte hittade något fel gör mig så sjukt frustrerad.

Står återigen på RUTA 1 och vet fan inte vad jag ska ta mig till för att få ordning på magen.
Finns så mycket man skulle kunna prova både när det gäller kost och mediciner men jag vet inte vad jag ska börja med och hur länge ska man testa varje grej innan man vet om det hjälper eller inte...
"Det kan ta upp till 2 år att hitta rätt medicin" sa läkaren i Fredags. ÅÅÅH vad possitiv man blir.
Jag har ju bara gått i 5 år, närmare 6 år med detta problem och varje dag är den andra olik och jag vet aldrig på kvällen hur nästan min mage kommer vara när jag vaknar.

Ska tillbaka till läkaren på Vårdcentralen igen men han är ju ingen men vad ska han kunna hjälpa mig med?
IBS är ju svaret på INGENTING. Att det inte finns någon konkret fel på tarmarna!


En positiv grej är ju iallafall att jag klarade min Projektmetodik-tenta!




Inga kommentarer: