torsdag 9 september 2010

6 timmars dagar och 6 veckors semester...

... kanske öven bara 4 dagars arbetsveckor ??

DET hade varit någonting för mig. SHIT vad jag skulle trivas då ;)

Men men... nu fungerar det ju inte riktigt så här i världen men härligt hade det varit.
Jag har ju under alla mina år på Caféet varit ledig en dag mitt i veckan, oftast Onsdagen och det är himla skönt för på helgerna har man ändå så mycket annat för sig så den där dagen mitt i veckan brukar jag försöka göra mycket ärenden.

Problemet är bara att dagen ALLTID är alldeles för kort?!
Om man då tänkter på hur många timmar man egentligen spenderar på jobbet utan att man varken behövs så skulle 6 timmarsdagar vara ypperligt ;)

En längre sovmorgon så man slipper vara död varje dag, eller sluta tidigare så man hinner göra vissa ärenden och slipper spara allting till en och samma dag för att på 24 timmar hinner man inte mycket!

En tanke bara.
Oftowork!



Jag o Jojjen lyxade till de med Allstars Sweetchilipasta efter friörandet igår!

Inga kommentarer: