onsdag 22 september 2010

Inge mer mjölkprotein för min del !!!

Har precis varit på Ersboda Vårdcentral och träffat min Dietist igen.
För ca 4 veckor sedan var jag på Vårdcentralen och träffade en dietist ang min mage. Då kom vi överens om att jag skulle ändra min matvanor från att äta få gånger om dagen inkl att hoppa över frukosten till att äta fler gånger om dagen och dessutom trycka in frukost innan jobbet och även mellanmål samt riktig lunch.
Jag har gjort vad jag skulle och det har varit kanonskönt eftersom jag har sluppit vakna illamåendes och inte heller varit hungrig större delen av dagen MEN det har inte blivit någon skillnad på magen i övrigt.

Därför skall jag nu testa att vara helt utan mjölkprotein och jag får panik av bara tanken!
Hur lever man ett liv utan MJÖLKprotein ???
Nån  som är mjölkallergisk och kan tänka sig att förklara för mig hur jag skall gå till väga, för i mina tanker känns det som att det inte finns någonting att äta så länge man inte får äta mjölkp. (?)

Min pappa kommer förbi vid 17 tiden för att bolla lite tankar ang köket sedan skall vi åka iväg och äta ( jag skall tammefan ha mig en flottig pizza innan helvetet börjar ) och sedan åka till Gammlia för att se Dalens första hemmamatch mot Balrog !



1 kommentar:

emma sa...

hey! jag har inte ätit mjölkprodukter på flera år pga min allergi. det går jättebra för det finns så många BRA laktos/protein -fria produkter nowdays :) så det kommer gå jättebra! sojamjölk är godare än vanlig mjölk. Kram