tisdag 21 september 2010

Nytt kök !??

Köket i våran lägenhet behöver verkligen en renovering.
VI har fått omtapetserat och renoverat allting annat i lägenheten utom köket och är i egentligen i stor behov av de mest pga av att det är så otroligt trångt.
NÄ vi ska inte slå ut några väggar eller så men det ska möbleras och flyttas om vilket gör att det kommer bli mer yta...

Min stora fråga är...
HUR skall man göra ???

Vad skulle ni ta för färg och typ på
  1. Köksluckor
  2. Kakel
  3. Bänkskivor
  4. Tapet / En hel vägg
  5. Handtag

Kom igen och dela med er av vad ni tycker!








Jag vill att alla som läser skall lämna ett förslag!
( kom ihåg att jag ser hur många som läser min blogg varje dag )


6 kommentarer:

Anonym sa...

haha

Katta sa...

Så ljust som möjligt eftersom det är så litet. Bryta av med kakel eller mosaik i nån rolig färg:)

Anonym sa...

vitt röstar jag på, snyggt å enkelt! / jo

Tess sa...

jag tycker att mörkt kakel är snyggt, som bild 4.
Ha en ljusare tapet på väggen för att få in lite mer nyans.
och ljusa skåpluckor, dock inte vita.. (är inte så förtjust i vitt)
Bänkskiva i marmor, eller fejkmarmor är snyggt.
Jag gillar handtagen på bild 3. =)

Ida sa...

Blanka köksluckor utan handtag (från ikea). Sen kan du tapetsera en tapet ist för kakel el mozaik, och istället för att sätta fast plexiglas över pennslar man över med golvlack några varv. HUR SNYGGT SOM HELST och mycketbilligt + att det är lätt att byta om man vill förnya.

Ida sa...

blanka VITA köksluckor alltså. allt annat vore ett brott.

:)