onsdag 12 januari 2011

IBS-mage!

Tack för era kommentarer, känns ju skönt att veta att jag inte är helt ensam, även om jag aaaaldrig kommer att kunna tro att någon skulle ha en värre mage än mig. Det går lixom inte.
Så många fina minnen jag och min fina mage har, har jag så svårt att tro det.
Ska faktiskt bli lite kul att gå på IBS-möte på sjukhuset och kanske få bevisat att det finns andra som har lika roliga historier som mig att berätta ;)

Men finns det minsta lilla sak att göra så är jag väldigt tacksam över det.

Jag har försökt läsa på internet men jag blir helt snurrig av alla forum.
Det verkar ju vara så individuellt.

När 3 olika personer har skrivit att dom uteslutit en sak t.ex fibrer.
Då skriver nästa 3 att dom börjat äta fibrer och att det hjälpte jättemkt! Osv osv.

Ska nog göra som Emma säger och börja föra en Mat-bok , men förståå hur mycket olika saker jag äter på en dag, känns omöjligt att kunna få fram något resultat av de, eftersom min mage är i princip dålig varje dag från att jag kliver upp och några timmar framåt, förutom när jag har tagit en Imodiumtablett!?
Hmm...
Ser iallafall ett litet ljus i tunneln jämfört med igår när jag lämnade läkaren!

Om en timme är det jag som tar mitt vacka handledsskydd, skiter i smärtan och åker och spelar Korpen-Innebandy! Sådeså!




Inga kommentarer: