lördag 15 januari 2011

Tack för att ni bryr er!

Vill passa på att tacka för alla kommentarer.
Otroligt skönt att få höra att det faktiskt finns andra med samma problem .

Mitt största problem, som säkert för dom flesta i början är ju att jag inte har någon som helst aning om vad jag kan/inte kan äta.
Min mage är oftast som sämst på förmiddagarna och sen lite stabilare ju längre dagen går.
När jag tycker att jag har kommit på vad jag "inte tål" så reagerar magen helt tvärtom helt plötsligt och sedan står man på noll igen.

Kanske ska försöka börja föra en matdagbok och äta min kolhydrater.
Men utan pasta, ris, bröd, vad faaan äter man då ;) ???

Mitt näst största problem är ju att jag är så fruktansvärt gasig i magen också. Jämt, dygnet runt!
Plus att den är så uppsvullen, då snackar jag inte sådär lite som normala människor tycker efter dom har stoppat i sig lite mat utan min mage är verkligen som en liten ballong.
Jag ser ut som jag är långt långt gången i en graviditet och det min a vänner, är fan inte kul !!!

Jag vet inte om det hör till IBS eller om det bara är jag hr problem med de ???



3 kommentarer:

Katta sa...

Lilla gumman, du verkar ha det besvärligt. Men mot gaserna finns det tabletter att ta som fungerar bra! Dimetikon 200 mg finns att köpa receptfritt på apoteket.
Jag tycker att du har träffat en usel läkare som inte har kunnat ge dig dessa råd. Och glöm inte Inolaxol, det bästa som finns.
Kram <3

Katta sa...

Kan också säga att man blir betydligt bättre i gasmagen om man plockar bort så mycket som möjligt av kolhydratena :)))

Carro sa...

Nina, mamma har säkert nå tips till dig..Mammas chrons är lite mer extrem men ah..Hon har ju testat allt från rymdskost till medeltidskost :P