onsdag 12 januari 2011

Ledig Onsdag!

Glömde kanske att säga att jag var hos Magläkaren (igen) igår morrse och enligt honom har jag en IBS mage och det går EJ att göra någonting åt ???!!!
Vet inte vad jag skall ta mig till men , tror knappast det funkar att "bara bestämma sig" så behöver man helt plötsligt inte springa på toa 728ggr om dagen!

Men men, har duschat och ätit frukost , ska bara sminka mig sen åka ner på UMESTAN för att gå på ett möte ang skolan kl 10.
Efter det blir det att luncha med min pappa och sen åker jag nog bara hem igen.

Ikväll blir det Innebandylir igen, bara det funkar att spela med handledsskyddet!

Puss på er!

5 kommentarer:

madde sa...

Hejsan!
Jag heter Madde och jag håller på att göra en undersökning om “Gudrun Schyman eller Isabella Löwengrip, vem har gjort mest för feminsmen?” Med det menar jag synen på kvinnor och kvinnors plats i samhället. Om du har tid, vore det supersnällt om du kunde klicka in dig på min blogg och lämna en kommentar, antingen med bara namnet eller en motivering.
Kram!

Anonym sa...

Nina, jag har också IBS. Var inte förtvivlad, det kommer att ordna sig. Man får bara lära sig vad magen pallar att käka och inte. Det bästa är ju om man kan föra dagbok över vad man stoppar i sig och sedan se hur magen reagerar... ambitiöst men antagligen bra. /Emma

Katta sa...

Jag vill föreslå att du köper Inolaxol, mag-tarm reglerande medel. Brukar fungera mycket bra på IBS magar. Underligt att din doktor inte skrev ut det till dig.
En annan sak du kan tänka på är att dra ner på kolhydrater. Pasta bröd potatis och ris. Funkar också bra. Jag har också en liten IBS mage så jag vet :)

Anonym sa...

Hej!
Min sambo lider av IBS enligt läkarna. Han får ibland sån smärta att han kräks! Toaletten hela tiden och det med fiber fungerar inte på honom alls. Det går inte riktigt att se vad magen reagerar på för honom. Ena dagen kan banan vara att han spenderar hela dagen i badrummet, andra dagen kan kan äta det. Så med precis allt! Och även där säger läkarna att det finns inget att göra åt. Ändå tycker hans jobb inte att det är OK att han blir sen till jobbet ibland då han på morgonen kan behöva sitta ett tag så han har så ont att han får svettningar och helt kritvit i ansiktet! Dimor brukar han ta ibland, men inte alltid det fungerar heller tyvärr.
Ville bara skriva så du får höra att det finns fler och jag lider med dem som han det efter vad jag fått se hur min man lider utav detta under alla år

Tank sa...

du o jag lungi